tisdag 12 maj 2009

Varit på gekås :)

Jag är ju lite löjlig, men jag vill visa dom senaste "nykomlingarna" i familjen, här är en guldranka, dom är ju så fina, jag kommer ihåg min mamma och faster hade såna, som ringlade längs hela väggarna, köpte den på Blomsterlandet i söndags.



Som sagt idag var jag på Gekås, och där köpte jag denna kudde, du milde jag blev förälskad i den med en gång, den bara ropade på mig, "här är jag Lena, det är mig du väntat på i hela ditt liv" hehe, visst är den fin, full med härliga paljetter, ser ni på närbilden ovan!!!


Så kunde jag inte låta bli att köpa nya gardiner till köket, vita, har fått en förkärlek för vita gardiner, vi har ju rätt färgstarkt för övrigt i vårat hem, så det passar det ju med vita gardiner.
89,90 det är ju så billigt oxå.
En ny hänglampa blev det oxå, jag har ju fullt med blommor, så en stående lampa får inte plats.
I fönstret har jag min aloevera, som jag planterade om idag, fick en vacker kruka, som varit en flamingo i, hoppas den tycker om det, så två orkideér, en som blommar, och så 2 lyckliga Lotta.
Som jag fick gnugga på fönstren för att få bort allt som fåglarna smutsat ner, värst var det när dom åt hampa frön, det skvätte dom överallt. Men det är det värt, har tagit bort frömataren idag, och dom sitter här på fönsterbläcket och tittar på mig och lägger huvudet på sne.
Jag vet att dom klarar sig nu, men det är så synd om dom.
Lite roligt, för det mesta är hela mitt köksbord belamrat med scrappsaker (har ingen scrapphörna :( ) så var min vännina nere (vi bor i samma hus) och fikade, vad har du gjort sa hon, har du ändrat på köksbordet eller, nä då sa jag, jag har bara tagit bort alla scrappgrejer :)
My är oxå lite irriterad över alla grejer. Men vad gör man !?



Här är min yoccapalm, som jag berättade om i ett tidigare inlägg, är det nån som vet vad man kan göra när den vuxit upp till taket, kan man kapa den, eller, fortsätter den att växa då, förgrena sig????

För övrigt så har jag inte fått telefon eller tv än, ringde telia ikväll, pratade med en trevlig tjej, som lovade lägga det på "akutlistan" ja det vill till.......
Må gott alla!!! Kram


3 kommentarer:

Karin sa...

vilken cool kudde! (som kan prata oxå *fniss*) =)
Men du, vilken stoooor yoccapalm, har nog aldrig sett en så stor innan.,denvar ju himla tuff..

kramkram!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Inte nog med att du har scrapfingrar - gröna är de också ser jag! Så fint med alla blommorna och den vita gardinen - jag har samma smak. Mycket grönt och stilrent med vitt - me like!

Och kudden då! Wow, fast jag tycker nog att den ropar "AAAAnnge-elicaaaa" och inte "Le-ena"... Men jag kan ju ha fel.. *fniss* Närå, den är superfin i din soffa och jag förstår förälskelsen!

Jättecoolt kort med dödskallarna föresten, superhäftigt!

Ha de bra snäckan!
Kraaaaam / Angelica

Lotta sa...

Åh inte illa av kudden att prata.....fast jag kan ju höra att vissa saker ropar på mig åxå...Knepigt.
Haha....kul att Taina trodde du hade ändrat bordet....heheehhee

Snygga gardiner.....fast jag kan ju undra hur vita dom är när Abbe och Agaton varit i farten...och kudden....hmm...säkert mumsigt att bita på säger Agaton. Men det klart.....det gör ju inget:)