torsdag 14 maj 2009

Två kort till :)

Detta kort är jag inte alls nöjd med, jo grodorna förstås :), men inte resten, fick inte till det, det chockrosa pappret köpte jag på lagerhause, skulle nog gjort nåt annat med det, får fundera till nästa ggn jag använder det.

Så hade jag en beställning på ett mors dags kort, till min vänninas lilla mamma, hon är en så go liten dam, älskar djur, katter främst, tänkte ta en stämpel med Tilda och en katt, men så tyckte jag denna passade hennes personlighet oxå, Tilda med lilla lammet.
Taina blev jättenöjd, hoppas hennes mamma blir det oxå.
Nu ska jag snart börja med ett kort, en beställning till en 80 årig herre, så svårt, jag har aldrig gjort "manliga" kort förrut, en utmaning, så ska jag göra ett konfirmationskort till en go tjej, det kommer oxå bli en utmaning vill jag lova, men kul :)
Jag har gjort alla sysslor, ni vet dammsugit, torkat, diskat och sånt, så nu kan jag väl sätta mig och scrappa :)
Regnar gör det oxå.....
Var hos Lotta igår, hon fick en alldeles för tidig födelsedagspresent av mig och My, härligt gröna gardiner till deras rum, det blev så fint, samma färg som i bården på deras tapet, och gardinerna var i färg som alla dessa härligt GRÖNA löv som finns på träden nu. Nu är det ju som grönast och skönast i vår herres hage :)
Så fick hon en löpare till soffbordet, inte riktigt samma färg, men den matchade tapeterna.
Lite gnäll oxå, har inte fått telefon ellet tv än, vad sysslar dom med, min granne (vännina) isamma hus, fick sitt bredband inkopplat igår, då var dom ju här, varför gjorde dom inte mitt smatidigt.
Det är tydligen ett kabelfel på min telefon, det sa den sista tjejen jag pratade med, dom två första sa att jag var tvungen att noga kolla min telefon, så inte den var sönder, och ringa tillbaka, såg inte dom att det var ett kabelfel, ja jössus, så är det alltid, det är som att spela på lotteri om man träffar på en tillmötesgående och trevig person eller en som inte bryr sog så mycket!!!
Nu ska jag ta en mugg kaffe och ta fram mina scrappsaker och börja fundera, det värsta med mig att jag vill att det sak bli färdigt så fort som möjligt, måste lära mig att låta det ta sin tid och "värka fram"
Ha en bra dag!!! Kram

1 kommentar:

Karin sa...

vilka fina kort! Gillar hur du har använt dig av tårtpappret på det 1a kortet,snyggt!
*fniss* känns skönt att jag inte är ensam om att ha ouppackade flyttlådor.. hihihi.
kram kram!