lördag 6 september 2008

Kräftskiva :)

Ja, nu ska vi snart in till grannen=husägarna och sörpla kräftor, ska bli riktigt trevligt.
Jag älskar ju kräftor, detta blir bara havskräftor, har ju varit lite missnöjd med dom ibland, men dessa blir nog bra, det beror nog mycket på hur dom är kokta och så vidare.
Jag får nog skärpa mitt bordsskick när det gäller att äta kräftor, det är inte alltför snyggt.
Så kan jag inte se alla dessa som lämnar det godaste på kräftan och bara äter stjärten och klorna.
Jag brukar ta en och annan kropp från dom andra, för att äta det goda där, kräftsmöret bl.a.
Så har Taina köpt en stor tårta som vi oxå ska festa på från Kinna finbageri, Tomas har nämnligen fyllt år i veckan.
Så nu får jag väl gå och svida om, men det är så skönt att gå in till Kent och Birgitta, men känner aldrig att man behöver klä upp sig, dom är så enkla båda två.
Mysigt att sitta på altanen oxå, dom har ju både infravärme och gasolvärmare, så vi ska nog inte frysa, och mysig belysning, när vi sitter där och kurar och skrattar, för det blir nog mycket av den varan :D
Ha en trevlig lördagkväll ni oxå!!! Kram

1 kommentar:

Lotta sa...

Ät nu inte för många kräftor bara, man brukar bli så dålig dagen efter....Och det får du inte vara imorgon:)