måndag 2 februari 2009

Andra månaden 2009 :)


Här hjälper Tuva till att diska efter fikastunden :)


Tindra äter semla....


Här är Lina som tar ett rejält bett ;)


mmmmmmm.............ser Lotta ut att tycka om dom små minisemlorna...



Så lilla Tuva, som njuter av nästan all mat, och fika ;)




Här är den efterlängtade fikastunden, efter en eftermiddag vid Holsjön....





Tindra tyckte det var roligt på isen, vi sa det att nästa år kanske hon kan pröva
med skridskor oxå (om det är nån is då :/)





Så klart var vovvarna oxå med, dom sprang lösa en del och halkade omkring på isen ,
som Bambi :)








Visst är såna här vinterdagar vackra !!!!


Hej alla mina bloggläsare, hehe, ni får GÄRNA kommentera, så jag vet att ni varit här och kikat, jag blir sååå glad då.
Jaha måndag, och jag är ledig, massor med tvätt, eftersom jag jobbade hela förra veckan,
och har då Lakris här, så hinner jag inte mer än att gå ut med Harry och Lakris och
äta, på lunchen, så jag tvättar två ggr denna veckan i.s.t.
Så ska jag bjuda Lina på lunch, vi ska äta köttsoppa med klimp...mmm, så gott.
Både jag, Lina och Lotta älskar det.
Sen ska jag upp till Taina och fika, vi ska fixa lite för byalaget.
Vad har då hänt sen sist jag skrev här, ja, jag har ju som sagt jobbat hela förra veckan, 45timmar, så det blir inte så mycket mer än det viktigaste att sköta, disk, lite städning, mat och
sånt ni vet!!!
Men i lördags var vi hos Helen, på tjejträff, alltid roligt och så härligt att sätta sig vid ett fint dukat bord och jättegod mat, där man märker att "värdinnan" lagt ner mycket tid och omsorg, tack än en gång Helen för en trevlig kväll :)
Så igår då, söndag, så tittade jag först på körslaget, reprisen, det är ett bra programm tycker jag, och rätt kör vann nog, även om jag jag tycker team Erik gjorde sista operalåten såååå bra, jag rös.
Men ingen av dom slog Team Chan från förra året, dom var grymma.
På eftermiddagen då, så var jag och hela min lilla familj, ja lilla och lilla, den växer :D
nere vid våran vacka Holsjön, det var ju jättefint väder oxå.
Vi hade alla med osss kameran och fotade och fotade, vovvarna sprang på isen och det var s njutbart, sen åkte vi hem och fikade, som ni ser blev det minisemlor.
På kvällen lagade jag kycklingspett och jordnötssås med ris, det blev gott, men hade nog för mycket citron i eller för mycket citrongräs(det är nog starkt)
Nu ska jag diska och snart laga soppan :)
Må gott!!! Kram!!!



2 kommentarer:

My sa...

kycklingen igår va as goo:D

Lotta sa...

Fina foton.....Gunnar tyckte semlan var god åxå:)