tisdag 7 april 2009

Vårfint!!!!

Idag har vi vårstädat :)
Hade planerat att städa noga idag och putsa fönster och så, men igårkväll, kände jag inte alls för det, och blev riktigt rädd, herregud tänkte jag, om jag inte gör det imorn, när ska jag då göra det!? För p onsdag och torsdag ska jag jobba, och sen är det ju långfredag, och då kommer nog Lotta och småtjejerna, och så ska vi ut på näset om det är fint väder, vi bruka ta en vårfika där, kanske Lina kommer med oxå (Anders?)
Men så när morgonen grydde idag, så kände jag allt en lite spirande städlust :)
Jag och My åt frukost länge och väl och som vanligt berättade My en massa som vi asgarvade åt.
När frukosten var avklarad så satte jag och My igång, My började med sitt rum, och jag mitt rum.
My skulle hjälpa mig att städa som betalning för "operation dagsverke"
Så hon hjälpte mig att putsa fönstern utifrån, men bra blev dom INTE, vi nådde ju ända längst upp och det har runnit, men so what, det blev bra i.a.f :)
När man gjort vårfint så vill man ju gärna ha nya blommor, så fast jag eg inte hade råd så köpte jag fyra gula begonier att ha i rumsfönstren och en gul Chrysantemum till Mys fönster, blev så fint, ni ser bilder på det här, haha.
Det enda jag inte hunnit med är toa, det är ju det tråkigaste oxå, tar den en annan dag eller ikväll.
My bakade oxå småkakor mitt i all röran, dom blev fina och goda.
Nej nu ska göra mig en kopp kaffe och titta på "halv åtta hemma hos mig" jättebra program.
Det kan jag väl vara värd!?









Precis när vi var klara med fönstren, kom solen och då blev det så här ljust och fint.




Mys fönster.




En av mina orkideèr blommar så här fint



6 kommentarer:

Lotta sa...

Vad fint du fått i dina fönster....måste åxå ta och byta i rummet och köpa nya blommor.....

Hoppas på fint väder på fredag...mysigt med näsetrundan...

My sa...

nu stänger jag av datorn mamma, ingen mer datorn för dig ikväll, bara så du vet;)

ja visst har vi varit duktiga idag. Mina kakor blev super:D
Fönstren blev så fina så!:P

Karin sa...

Åh va fint det blev! Fina blommor! Jag gillar med halv 8 hos mig, himla kul program, Helge Skoog är ju bara hur kul som helst! =)

Ösnkar dig en Glad Påsk!

kram kram!

Lotta sa...

Du har nåt i mig blogg:)

Anonym sa...

blev jättefint i fönstrena, får nog ta lillkillen å promenera förbi imorgon å se om de ser lika bra ut från gatan!!
martina

kramiz Lina!! sa...

Ja så vårigt o fint du har fått i dina fönster!!! Härligt med gula blommor!!! :) Syns sen på näset.. ska bli mysigt!!!