torsdag 17 juli 2008

Lite bilder på mina växter, här en "kristi törneblomma" blommar nu igen, den är såå fin, men villka taggar, ojoj.....
Min rosa pelargon, vacker färg...
Så min fina strandkastanj, som är ett vilt chanstagande, hade ingen aning om vad det är för växt.

Jag köpte den för ett presentkort jag fått, dyr va den oxå, jag tror den kostade 89 kr, och då va den mycket mindre.

Jag frågade om den växte fort, "nejdå" sa expiditen, men visst gör den det, blir nya blad hela tiden, en del har jag fått klippa bort för den bli för yvig.

Den ska bara vattnas typ, en ggn i veckan och ingen näring första året, kul att se hur den utvecklas...

Detta är Lottas orkidé, jag har en likadan, vi fick dom när vi fyllde år av Lasse...vackra, min andra ska just till att ha en viloperiod, så det passar bra att få en ny nu...:)
Så här gör My, när hon vill HA något, "om jag inte får typ nya jeans, så får du inte ditt näspray....och eftersom det varit min drog i ca14 år...så gör jag vad som helst för den...:D...skoja bara, hon har inte kommit på att idka utpressning med näsprayet..hehe

Idag är Lakris här, hon är så gullig, och Harry tycker det är kul...

I tisdags var Lotta,Tindra och Tuva här, vi gick näset och avslutade med en fika på cafét, mysigt, men regnet hängde i luften, men det var härligt ändå.

Igår åkte jag och My till Lotta, hon hade gjort ett så fint grattiskort, till Linas svärmor, som hon ska få...Lotta är verkligen duktig....

Vid 17 tiden åkte jag och My till gekås, det var jättemycket bilar, men inne gick det ganska bra, det var kö ut, när vi skulle hem...

Harry var på Aveholm under tiden, han hade inte "gråtit" nåt...bra att veta att han kan vara borta och sköta sig.

Vad köpte vi då....ja, det gick på 1800 kr, och när man kommer hem tänker man...herregud jag tyckte jag köpte så mycket, men när man packar upp är det inte alls mycket.

Jag köpte en ny kaffebryggare, jag gjorde sönder kannan på den gamla, ja, den va inte alls gammal, hade fått den av tjejerna i julklapp, röd och fin va den, men svårt att få tag i ny kanna, och det blir ofta lika dyrt.

Nu köpte jag en där kannan är en tvkanna, jag tror det är praktiskt för mig.

Idag har jag tvättat lite och pysslat lite allmänt.

Köpte jättefina dekaler oxå, en tänkte jag ha i mitt sovrum och en på toa, när jag fått ommålat där, den i sovrummet ska jag nog sätta upp idag.

Jo, jag köpte ju en lampa till toa med, en med tre spotlight, fin tycker jag...

Ska bli kul att göra om lite på toa, jag är inte nöjd med den, svårt att få till det tycker jag...får se hur det blir....

Nu gick My och en kompis till sjön, dom skulle nog köpa glass....

Imorn ska My till sin farmor och vara där hela helgen, jag ska skjutsa dit henne....

Sen ska jag och Helen träffas och fika och göra lite överaskningar till Ingegerd :) Kanske tar vi då ett glas vin oxå...jag menar det är ju semester :D

På kvällen ska jag nog äta nåt gott, vet inte vad bara...får tänka på det...



2 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan!
Men vad duktig du är med blommor! Mina blommor har tur om dom får vatten en gång i månaden... mmm dax o byta ut nästan dom flesta igen *suck* undrar varför! tillochmed kaktusar dör härhemma! Har en orkidee som faktiskt klarat sig hyfsat.. blommar ibland!har klarat sig i mer än ett år.. Det låter som att ni har det härligt därhemma! Idag ska jag kila iväg till jobbet´*suckar tungt*
ha det bra! Kram

Lotta sa...

Fina blommor, mina får bara löss......knepigt......
Ta ni lite vin idag, det ska jag åxå göra=)