måndag 14 juli 2008

Ingen tvekan om att dom här syskon hyser äkta "syskonkärlek" Dom är så gulliga mot varandra, men det klart ibland, blir dom putt på varann, konstigt vore ju annars ;)
Finns bara ett ord...BEDÅRANDE!!!! Tuva.
Här har vi lilla Tuva i full färd med att hoppa, på den älskade studsmattan...dom bara älskar den...alla, även min dotter My...och för all del.. min mellandotter Lina stutsar gärna omkring på den oxå...:) Min Tindra.....min ögonsten...behöver inte säga mer...:)

Så söt ....
Jaha, idag är min första semesterdag, igår kväll så tänkte jag, nu ska jag börja min semester med att gå ut och gå varje morgon med stavar...hmmm , Imorse när jag vaknade tänkte jag...så onödigt att göra det idag, ska ju storstäda och tvätta en massa....och då får jag ju den motion som dagen kräver...eller!? :/ Nåväl....några kalorier försvinner väl med dessa övningar...annars "so what" Tycker det är skönt att städa och få det gjort, annars hänger det över mig och jag kan inte släppa det...dumt va!!??
Så ska jag duscha mina krukväxter, fick en så fin "lyckliga Lotta" av Helen för att jag vattnat hennes blommor när dom var på semester...tack vännen!!
Jag älskar växter, men mina börjar växa ur mina fönster, den ena efter den andra måste jag ställa på golvet, och där trivs dom inte lika bra.
Jag har ju oxå bestämt att denna semestern ska jag averka några böcker...jag är en "periodare" när det gäller att läsa, men är boken bara bra från början, så är det härligt att läsa.
vad skönt att ha hela semesten framför sig, jag har 3 veckor, och inget bestämt planerat.
Tyvärr så har inte Lina semester samtidigt som mig, så vi kan umgås nån dag. Vi hade planerat att åka en heldag till GBG, till slottskogen bl.a, men vi kan ju göra det en söndag, kul att göra nåt ihop alla...även Lotta med familj då!!!
Lotta har ju semester samtidigt som mig, så vi hittar nog på nåt tillsammans, älskar att vara med Tindra och Tuva, så får dom vara hos mig och My någon dag:)
Nej, nu är tvättmaskinen färdig, får väl hänga den...som tur är kan jag hänga ute, så härligt...sen får jag fortsätta att städa, ska ringa Telia oxå, för My fick fel minneskort till mobilen, sånt är ju så jobbigt att behöva skicka tillbaka grejer.
Må gott alla!!!! Kram till nästa gång jag skriver!!!

1 kommentar:

Lotta sa...

Ja, visst gör man åt kalorier när man städar och tvättar:), inte behöver man ut och gå då inte.......Söta mina små tjejer är:)