tisdag 13 januari 2009

Min bil är frisk :) (nästan)




Jaaaa, min bil gick igenom besiktningen, men jag hade lagat den för nästan 2000kr innan.
Men en damask var sönder så jag får laga den igen, kostar ca 1000kr.
Tomas var snäll och åkte och besiktigade den, för jag jobba hela veckan, och jag vill gärna ha bilen i helgen.
Vad har hänt här sen sist då....jo förra fredagen städade jag bort julen, faktiskt ganska skönt, även om jag älskar julen så känns det frächt och ger en förhoppning att våren snart är här.
På lördagen jobbade jag först, sen på kvällen skulle vi ha främmat, Lina, Anders; Helen, Peter, Emelie (Dennis var tyvärr sjuk) Ingegerd och Bengt-Göran kom vid 18.30.
Jag hade lagat en kycklingrätt. som blev uppskattad :)
Vi pratade och skrattade och hade trevligt.
Jag fick fina tulpaner av Helen och Peter o Emelie, utav Ingegerd och B-G fick jag en fin duk oxå med tulpaner.
Som tur är s har jag hängt upp nya gardiner i köket med tulpaner hehe, så nu har jag vår i.a.f i köket.
Nu är det bara semlorna som saknas. Det är ju bara mums.
På söndagen var mina söta trollungar här, Tindra och Tuva, vi hade så mysigt och dom badade och vi hade gosigt hela dagen, det var så kallt så vi gick inte ut.
Tuva kommer med så sköna kommentarer :)
Så är det min vecka att jobba, varje dag, så denna veckan är det bara stiga upp, till jobbet, hemma vid ca 18.30 laga mat, äta och sen är det skönt atta bara vara, sitta vid datorn en stund eller vid tv:n en stund, innan det är dax att lägga sig och läsa.
Nu ska jag ta en mugg kaffe i mina fina höganäsmuggar som jag fick i julklapp. Hej då och sköt om er och varandra!!!!

1 kommentar:

Lotta sa...

Skönt att bilen är frisk nu...det ska våran vara nu med. Ska in till besiktningen imorgon. Men ja.....det kostar....även här:(